ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СУЧАСНОГО ПРОФЕСІОНАЛА АГРАРНОГО ПРОФІЛЮ

Автор(и)

  • Інна ХАРЧЕНКО Сумський національний аграрний університет

DOI:

https://doi.org/10.24919/2522-4557.2018.42.150402

Ключові слова:

компетентність, мовна компетентність, студенти, фахівець аграрного профілю

Анотація

Статтю присвячено проблемі формування професійної мов-ної компетентності у студентів закладів вищої освіти аграрного профілю. Подано визначення професійної мовної компетентності як інтегральної осо-бистісної якості – сукупності професійних компетенцій, які визначають го-товність до діяльності в сільськогосподарській галузі, та перелік вимог, що включає систематизовані знання норм сучасної української літературної мо-ви, правил мовленнєвого спілкування, професійної термінології та уміння й навички оптимального їх використання у професійній комунікації. Зміст про-фесійної мовної компетентності фахівця аграрного сектору розглянуто як освітній результат його підготовки у вищому навчальному закладі, орієнто-ваний на вирішення професійно значущих і виробничих завдань у різноманіт-них ділянках аграрної практики.

Посилання

Андреев А.Л. Компетентностная парадигма в образовании: опыт философско-методологического анализа / А.Л. Андреев // Педагогика. – 2005. – № 4. – С. 19–27.

Білецький А.О. Про мову і мовознавство : навч. посіб. / А.О. Білецький. – К. : АртЕк, 1997. – 224 c.

Горошкина О.М. Методика навчання української мови в загальноосвітніх навчальних закладах ІІІ ступеня природничо-математичного профілю : дис. … д-ра пед. наук / О.М. Горошкина. – Херсон, 2005. – 425 с.

Гриджук О.Є. Теоретико-методичні засади формування мовнокомунікативної компетентності майбутніх фахівців лісотехнічних спеціальностей : дис. … д-ра пед. наук / О.Є. Гриджук. – К., 2018. – 517 с.

Донченко Т. Мовленнєвий розвиток як науково-методична проблема / Т. Дон-ченко // Дивослово. – 2006. – № 5. – С. 2–5.

Дроздова І.П. Наукові основи формування українського професійного мов-лення студентів нефілологічних факультетів ВНЗ : монографія / І.П. Дроздова. – Хар-ків : ХНАМГ, 2010. – 320 с.

Ионкина Е.С. Выделение уровней сформированности профессионально-язы-ковой компетентности иностранного студента / Е.С. Ионкина, К.С. Крючкова // Извес-тия Волгоградского государственного технического университета. – 2013. – Т. 12. – № 2 (105). – С. 98–101.

Караман С.О. Методика навчання фонетики, графіки, орфоепії / С.О. Караман // Науковий часопис НПУ імені М. Драгоманова. Серія № 8. Філологічні науки (мовознав-ство і літературознавство). – Вип. 3. – К. : НПУ ім. М. Драгоманова, 2009. – С. 157–167.

Каричковський В.Д. Теорія і практика професійної підготовки майбутніх ме-неджерів в університетах аграрного профілю: порівняльний аналіз : автореф. дис. … д-ра пед. наук / В.Д. Каричковський. – К., 2018. – 46 с.

Климова К.Я. Теорія і практика формування мовнокомунікативної профе-сійної компетенції студентів нефілологічних спеціальностей педагогічних універси-тетів : монографія / К.Я. Климова. – Житомир : ПП «РУТА», 2010. – 560 с.

Лазарєв О.В. Професійна підготовка майбутніх фахівців аграрного профі-лю на засадах компетентнісного підходу / О.В. Лазарєв // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2014. – № 1 (35). – C. 209–218.

Любашенко О.В. Мовна освіта: європейські тенденції і перспективи розвитку української лінгводидактики / О.В. Любашенко // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені В. Гнатюка. Серія: Педагогіка. – 2012. – № 1. – С. 11–15.

Омельчук С. Формування мовленнєво-комунікативних умінь у процесі вив-чення синтаксису / С. Омельчук // Дивослово. – 2006. – № 9. – С. 2–5.

Полтавська О.М. Вивчення української мови (за професійним спрямуванням): теоретичний і практичний аспекти / О.М. Полтавська. – Алчевськ : ДонДТУ, 2009. – 189 с.

Проект Концепції мовної освіти в Україні. – Режим доступу : osvita.ua/doc/ files/news/132/13273/Concept_L_education.doc (дата звернення: 24.11.2018).

Семина В.В. Понятие «компетенция» и «компетентность» в российской об-разовательной парадигме / В.В. Семина // Среднее профессиональное образование. – 2010. – № 4. – С. 7–8.

Словник-довідник з української лінгводидактики / М.І. Пентилюк, О.М. Го-рошкіна, Л.О. Попова, А.В. Нікітіна, Н.В. Мордовцева ; за заг. ред. проф. М.І. Пенти-люк. – 2-ге вид., доповн. та переробл. – Харків : Вид. група «Основа», 2016. – 172 с.

Стражнікова І. Педагогіка вищої школи : навч.-метод. посіб. / І. Стражні-кова. – Івано-Франківськ : НАІР, 2018. – 120 с.

Харитонова Е.В. Об определении понятий «компетентность» и «компетен-ция» / Е.В. Харитонова // Успехи современного естествознания. – 2007. – № 3. – С. 67–68.

Хуторской А.В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориен-тированной парадигмы образования / А.В. Хуторский // Народное образование. – № 5. – 2003. – С. 58–64.

Ширяева К. Профессионально-коммуникативная подготовка студента аграр-ного вуза : автореф. дисс. … канд. пед. наук / К. Ширяева. – Волгоград, 2015. – 22 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-05