МОВНІ ОСОБЛИВОСТІ ІНТЕРНЕТ-КОМУНІКАЦІЇ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ

Автор(и)

  • Соломія АЛЬБОТА Національний університет «Львівська політехніка»

DOI:

https://doi.org/10.24919/2522-4565.2021.45.1

Ключові слова:

особливості мовної комунікації, соціальна мережа «Ред- діт», Інтернет-спільнота, суперечливі твердження, маніпулятивний харак- тер, конфліктна ситуація, стратегії вирішення конфліктів, лінгвістичні маркери

Анотація

У статті розглянуто особливості мовної комунікації в Інтернет-спільноті. Звернено увагу на її структуру, функції та мовні осо- бливості. Відслідковано зв’язок Інтернет-спільноти з явищем лінгвістичної маніпуляції, а також її класифікацію та загальні принципи дослідження. Основою для дослідження вибрано соціальну віртуальну платформу, Інтер- нет-спільноту «Реддіт». Виявлено маніпулятивний характер, суперечливі риси секції з коментарями щодо ситуації про пандемію, а також здійснено детальний текстовий аналіз мовних особливостей комунікації у зазначеній Інтернет-спільноті. Увагу приділено різноманітним секціям із коментарями вказаної соціальної мережі. Для аналізу відібрано пости з коментарями на різноманітні теми, які торкалися згадок про світову пандемію. Відібрано основні пости, які позначали причинно-наслідкові зв’язки щодо коронаві- русу в Інтернет-спільноті «Реддіт». Їх лінгвістично промарковано як імплі- цитно, так і експліцитно для подальшого мовного текстового аналізу, про- веденого як за допомогою інтерпретації, так і за допомогою програмного забезпечення. Програма «Лінгвістичне дослідження та підрахунок слів» підтвердила результати, отримані шляхом інтерпретації. Програмний застосунок забезпечив статистичну базу для обґрунтованих лінгвістичних коментарів до лінгвістичного та інтерпретаційного аналізу секції комента- рів щодо пандемії в Інтернет-спільноті «Реддіт». Під час мовного аналізу Інтернет-комунікації використано поняття конфліктної ситуації та стра- тегій вирішення конфліктів, оскільки спілкування в Інтернет-спільноті під час пандемії викликало низку непорозумінь, суперечностей і дискусій. Окрім того, здійснено поетапний аналіз конфліктної ситуації з урахуванням стра- тегій вирішення конфліктів. Здійснено порівняння результатів різних груп постів із коментарями для виявлення чіткої позиції стосовно мовної комуні- кативної ситуації під час пандемії.

Посилання

Анисимова Е.Е. Лингвистика текста и межкультурная коммуникация. Москва : Академия, 2003. 128 с.

Доценко Е.Л. Психология манипуляции: феномены, механизмы и защита. Москва : ЧеРо, Изд-во МГУ, 1997. 344 с.

Ільницька Л.Л. Глибинні і поверхневі структури НЛП комунікації. Мовні і концептуальні картини світу. 2003. Вип. 9. С. 115–120.

Иссерс О.С. Речевое воздействие : учебное пособие для студентов. Москва : ФЛИНТА: Наука, 2009. 224 с.

Копнина Г.А. Речевое манипулирование. Москва : ФЛИНТА: Наука, 2008. 176 с.

Сугестивні технології маніпулятивного впливу : навчальний посібник / В.М. Петрик та ін. ; за заг. ред. Є.Д. Скулиша ; 2-е вид. Київ : ВІПОЛ, 2011. 248 с.

Швелідзе Л.Д. Кооперативні комунікативні стратегії взаємодії в соціальних мережах (на матеріалі дописів українських та американських користувачів). Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Серія «Філологія. Соціальні комунікації». 2020. Т. 31(70). № 4. Ч. 3. С. 117–121.

Albota, S., Peleshchyshyn, A. Contradictory statement as a basis for conflict resolution strategies. Proceedings of the international workshop on conflict management in global information networks (CMiGIN 2019) co-located with 1st International conference on cyber hygiene and conflict management in global information networks, CyberConf, 2019. Vol. 2588. P. 336–345.

Albota, S. Linguistic and Psychological Features of the Reddit News Post. IEEE 15th International Scientific and Technical Conference on Computer Sciences and Information Technologies, CSIT, 2020. Vol. 1. P. 295–299.

LIWC. URL: http://liwc.wpengine.com/ (дата звернення: 17.06.2021).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-22