ЕМОЦІЙНА ВРАЗЛИВІСТЬ У ТВОРАХ ОУШЕНА ВУОНГА: ЛІНГВІСТИЧНИЙ ПІДХІД

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2522-4565.2025.61.21

Ключові слова:

емоційна вразливість, лінгвістичні прийоми, Оушен Вуонг, розвиток персонажів, метафорична вразливість

Анотація

Стаття аналізує емоційну вразливість у творах Оушена Вуонга, зокрема On Earth We’re Briefly Gorgeous та Night Sky with Exit Wounds, з лінгвістичної перспективи. Дослідження розглядає використання прикметників і те, як вони сприяють емоційній складності тексту. Виділено чотири типи прикметників, які посилюють цю складність: емоційні, метонімічні, часові та тілесні. У статті детально проаналізовано, як ці прикметники підсилюють крихкість і нестабільність персонажів Вуонга. Вибір описових слів створює і загострює лексичну напругу шляхом поєднання делікатних і жорстких виразів («tender» і «crushed flowers»), демонструючи вразливість людських взаємин. Метонімічні прикметники, які надають абстрактним поняттям сенсорних ознак, ще більше поглиблюють емоційний пласт тексту. Наприклад, опис пам’яті як «bruised but persistent» надає їй фізичної вразливості, а часові прикметники, такі як «fleeting», підкреслюють ефемерність краси, любові й життя. Тілесні прикметники Вуонга, як-от «raw» і «mottled», укорінюють абстрактні емоції у фізичних відчуттях, створюючи яскравий і тактильний емоційний ландшафт. Такий підхід відображає екзистенційну вразливість і нестабільність маргіналізованих ідентичностей у ширших культурних контекстах. Стаття застосовує лінгвістичні, літературознавчі й інші теорії, зокрема теорії Галлідея, Якобсона та Лейкофа, щоб показати, як прикметники у Вуонговій мові створюють «емоційні мікрокліматичні зони», тобто хмари почуттів. Дослідження демонструє, що взаємодія емоційних станів і зовнішніх впливів формує емоційний досвід через лінгвістичні вибори. Отримані результати стимулюють ширше обговоренням тем вразливості й маргіналізації в літературі, показують, як мова Вуонга передає ефемерність, крихкість і стійкість людського духу.

Посилання

Berlant L. Cruel Optimism. Durham : Duke University Press, 2011. 352 p.

Bolinger D. Degree Words. The Hague : Mouton, 1972. 324 p.

Brown B. The Gifts of Imperfection : Let Go of Who You Think You’re Supposed to Be and Embrace Who You Are. Center City : Hazelden Publishing, 2006. 160 p.

Butler J. Gender Trouble : Feminism and the Subversion of Identity. New York : Routledge, 1990. 272 p.

Butler J. Precarious Life: The Powers of Mourning and Violence. London : Verso, 2004. 168 p.

Goffman E. The Presentation of Self in Everyday Life. New York : Anchor Books, 1959. 272 p.

Halliday M. A. K. An Introduction to Functional Grammar. London : Arnold, 2004. 700 p.

Jakobson R. Linguistics and poetics. The Fundamentals of Language. The Hague : Mouton, 1960. P. 18–51.

Lakoff G.; Johnson M. Metaphors We Live By. Chicago : University of Chicago Press, 1980. 256 p.

Leech G. N. A Linguistic Guide to English Poetry. London : Longman, 1969. 256 p.

Lim A. Identity and healing in Ocean Vuong’s fiction. American Literature Review. 2020. Vol. 35, No. 4. P. 123–139.

McAdams D. P. The Redemptive Self: Stories Americans Live By. New York : Oxford University Press, 2013. 400 p.

Ngai S. Ugly Feelings. Cambridge : Harvard University Press, 2005. 432 p.

Nussbaum M. C. The Fragility of Goodness : Luck and Ethics in Greek Tragedy and Philosophy. Cambridge : Cambridge University Press, 2001. 576 p.

Phelan J. Reading People, Reading Plots : Character, Progression, and the Interpretation of Narrative. Chicago : University of Chicago Press, 1989. 238 p.

Pustejovsky J. The Generative Lexicon. Cambridge : MIT Press, 1995. 312 p.

Swann W. B. Self-verification : The search for truth and the need for self-consistency. Handbook of Social Psychology / eds. S. T. Fiske, D. T. Gilbert, G. Lindzey. Vol. 1. Hoboken : John Wiley & Sons, 2006. P. 541–572.

Sweetser E. From Etymology to Pragmatics: Metaphorical and Cultural Aspects of Semantic Structure. Cambridge : Cambridge University Press, 1990. 180 p.

Vuong O. Night Sky with Exit Wounds. Port Townsend : Copper Canyon Press, 2016. 70 p.

Vuong O. On Earth We’re Briefly Gorgeous. New York : Penguin Press, 2019. 256 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-30