ЗДІЙСНЕННЯ ВПЛИВУ ЧЕРЕЗ ЗАЛУЧЕННЯ КОЛОРОНІМІВ У ТРАДИЦІЙНИХ ТЕМАХ ІНВЕНЦІЇ: МЕДІАРИТОРИКА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2522-4565.2022.49.18

Ключові слова:

колороніми, традиційні теми інвенції, медіариторика.

Анотація

Мета роботи – дослідити риторичні особливості вживання колоронімів задля здійснення впливу на читачів англомовних інтернет-новин та створення різноманітних ефектів у текстах. Методологія дослідження ґрунтується на принципах медіариторики: слідуючи традиційним античним канонам текстопобудови та сучасним ідеям аналізу медіадискурсу, автори інтернет-новин на етапі інвенції текстів не лише обирають тему повідомлення, але й добирають найефективніші способи аргументування ідей, реалізованих у семи запропонованих Аристотелем традиційних темах. Вербалізація тем інвенції реалізується через апеляцію до категорій (включно з категорією кольору), які автор використовує, щоб генерувати аргументи чи докази. Наукова новизна дослідження полягає в систематизації колорінімів англомовного інтернет-дискурсу задля виявлення механізмів реалізації тем інвенції та способів здійснення впливу на аудиторію. Висновки. Базові колороніми реалізують тему визначення, апелюючи до базових знань читачів та їхнього досвіду перцепції кольорів, створюючи ефект достовірності опису та довіри до автора. Номінативні одиниці, складені з двох базових на позначення кольорів суміжного світлового спектру, аргументують ідеї в темі поділу та апелюють до об’єктивності зображеного. Складні суфіксальні та похідні колороніми із семантикою подібності / відмінності реалізують тему порівняння та часто формують ефект суб’єктивності опису. Похідні колороніми в темі зв’язок апелюють до причини чи наслідку зміни забарвлення, створюючи ефект аргументованості та логічності викладу. Контекстуальне сполучення базових колоронімів з одиницями на позначення не/можливого, не/реального реалізують тему обставини та викликають емоцію подиву. Колороніми у складі прислів’їв та фразеологізмів номінують тему свідчення, апелюючи до прецедентів. Колоронімні словосполучення з однотипними звуками на початку слів реалізують тему позначення та сполучення, слугуючи засобами сугестивного впливу на читачів. Уживання колоронімів у темах інвенції є механізмом здійснення впливу на читачів. Перспективою є дослідження колоронімів як одиниць втілення тем інвенції та їх зіставлення зі стилістичними засобами в інтернет-дискурсі.

Посилання

Aristotle. Art of Rhetoric / transl. by J. H. Freese. Cambridge, Massachusetts : Harvard University Press, 1991. 528 p.

Lauer J. M. Invention in Rhetoric and Composition (Reference Guide to Rhetoric and Composition). Anderson : Parlor Press, 2003. 276 p. MacLaury R. E., Paramei G. V., Dedrick D. Anthropology of Color : Interdisciplinary Multilevel Modeling. Amsterdam, Philadelphia : John Benjamins Publishing Company, 2007. 485 p.

Mateus S. Media Rhetoric : How Advertising and Digital Media Influence Us. Newcastle upon Tyne : Cambridge Scholars Publishing, 2021. 153 p.

Nordquist R. Invention (Composition and Rhetoric). ThoughtCo. February 16, 2021. URL: https:// www.thoughtco.com/invention-composition-and-rhetoric-1691191.

Rosch E. Natural categories. Cognitive Psychology. 1973. Vol. 4. No 3. P. 328–350.

Zagar I. Z. Topoi in critical discourse analysis. Lodz Papers in Pragmatics. Vol. 6.1. 2010. P. 3–27.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-07