ВПЛИВ КЛІМАТИЧНИХ ЗМІН НА ФОРМУВАННЯ АНГЛІЙСЬКИХ ЕКОЛОГІЧНИХ НЕОЛОГІЗМІВ 2020–2021 РОКІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2522-4565.2022.49.3

Ключові слова:

міленіали, покоління Z, екологічний неологізм, тематичні групи, зміни клімату.

Анотація

У статті визначено та описано особливості впливу кліматичних змін і їхніх наслідків на поведінку представників покоління міленіалів та Z, занепокоєних забрудненням навколишнього середовища та пошуком нових способів його подолання. Саме ці покоління зі сформованою екологічною свідомістю активно впливають на з’яву нових понять, які потребують номінації, осмислення, систематизації та класифікації в англійській мові. Отже, мова постійно поповнюється неологізмами – словами чи словосполученнями, усвідомленими та використаними носіями мови на позначення нового або вже наявного поняття в новому значенні. Завдяки розвитку екології як науки наприкінці ХХ ст. у мові з’явилася велика кількість лексичних одиниць та колокацій на позначення понять, пов’язаних із змінами навколишнього середовища та боротьбою з ними. До особливо активних належить віднести такі словотворчі компоненти, як eco-, -free, bio-, green, -friendly. Об’єктом вивчення цього дослідження стали екологічні неологізми, вибрані шляхом суцільної вибірки з онлайн-словника Cambridge Dictionary за 2020–2021 роки. У статті їх скласифіковано за такими тематичними групами: 1) забруднення навколишнього середовища (слова та словосполучення, що позначають нові форми забруднення довкілля); 2) збереження природи (неологізми на позначення нових способів захисту навколишнього середовища); 3) зменшення вуглецевого сліду (лексеми, які позначають розумне споживання м’яса, одягу та енергії); 4) адаптація до кліматичних змін (номінації, що відображають актуальні форми пристосування соціуму до змін клімату); 5) впровадження зеленого маркетингу (екологічні неологізми на позначення а) нових способів виробництва товарів та вирощування культур, б) пакування та маркування органічної продукції, в) способів продажу біопродуктів, г) повторної повної або часткової переробки відходів).

Посилання

Білоус Н. П., Новохатська Н. В. Неологізми як засіб відображення сучасного способу життя носіїв англійської мови. Актуальні питання іноземної філології : науковий журнал. Луцьк. 2020. № 12. С. 14–18. DOI: https://doi.org/10.32782/2410-0927-2020-12-2 Білоус Н. П., Новохатська Н. В. Способи творення і функції англійських відонімних неологізмів з основами OBAMA i TRUMP. Наукові записки Центральноукраїнського державного педагогічного університету ім. Володимира Винниченка. Серія «Філологічні науки». 2018. Вип. 165. С. 380–384.

Рябова Т. А., Рябов І. Б. Проблеми та перспективи екологічного маркетингу в Україні. Держава та регіони. Серія : Економіка та підприємництво. Запоріжжя. 2019. № 3 (108). С. 155–159.

Селіванова О. О. Сучасна лінгвістика : напрями та проблеми. Полтава : Довкілля-К, 2008. 711 c.

Deloitte 2020 Millennial Survey. 2020. URL: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/ Documents/About-Deloitte/deloitte-2020-millennial-survey.pdf (дата звернення: 27.01.2022).

New Words. Cambridge Dictionary. URL: https://dictionaryblog.cambridge.org/tag/neologisms] (дата звернення 27.01.2022).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-07